Den 23 augusti, kommer Scania att börja lanseringen av sin nya lastbilsgeneration genom att avslöja de första enheterna för de europeiska fjärrtransportsegmentet. Denna första lanseringen kommer att vara att den offentliga debut av den största investeringen någonsin i nya produkter och tjänster från Scania, som samtidigt firar sitt 125-års jubileum.
Scania introducerar sitt nya erbjudande i flera faser, med ett tydligt fokus på olika branscher och kundsegment, efter en noggrant planerad tidtabell. Där Scanias nuvarande och ansedda lastbilsgeneration kommer att säljas parallellt. Det gradvisa införandet av den nya generationen kommer att börja med applikationer för lastbilar på de europeiska fjärrtransportsegmentet och kommer senare att följas av ytterligare lastbilsvarianter.
Den gemensamma nämnaren är att Scania har utvecklat ett brett sortiment av skräddarsydda produkter och servicelösningar, vilka bidrar till att minska kostnaderna för drift och underhåll, och även för att öka fordonets drifttid.
Scania strävar efter att bli ledande inom hållbara transporter, där partnerskap och digitaliseringen kommer att spela en allt viktigare roll. Hållbarhet är också ett av ledorden i den kommande lanseringen, eftersom detta kommer att vara avgörande för den framtida konkurrenskraft av Scania och av dess kunder och även för deras kunder.
“Vi är nu i slutfarsen för att förbereda försäljning och servicenät samt även de europeiska produktionsenheterna. För tillfället kan vi inte ge någon ytterligare information om de innovationer som är i beredskap. Men jag är övertygad om att de Scania kommer att presentera den 23 augusti kommer det att talas om – både inom och utanför branschen”, säger Christian Levin, vice VD försäljning och marknadsföring.
Vid frågor, kontakta Hans-Åke Danielsson, presschef,
tel +468 553 856 62,
E-post: [email protected]